Välkommen till min blogg!

I den här bloggen kan du läsa om mina tankar och funderingar kring både rikspolitik och kommunal politik. I min vardag är jag aktiv politiker i Skinnskatteberg. Därutöver reser jag runt en hel del i Folkparti-landet och har dessutom fått förtroendet att sitta med i partistyrelsen.

Sidor

tisdag 1 juni 2010

Var tog demokratin vägen?

Nu har det hänt igen!!!

I dagens Fagersta-Posten går det att läsa att Hemgården i Skinnskatteberg har fått en nya tavla. En tavla föreställande en av infarterna till Skinnskatteberg. Inget fel på tavlan, och jag tror säkert att den passar väldigt bra i samlingssalen på äldreboendet.

Men, åter igen har vänstermajoriteten struntat i demokratin. Ärendet om köp av tavlan, en investering på över 100 tkr, har ännu inte färdigbehandlats av kommunfullmäktige. Vi i oppositionen efterfrågade både en värdering och kostnadsfördelning, och har ännu inte fått något svar.

Är det så här vänstermajoriteten vill att kommunal demokrati ska fungera? Då är svaret - det finns ingen demokrati. Varför ska vi ha ett fullmäktige, när majoriteten ändå gör som de vill. Det brukar kallas diktatur.

Taskig start på en för övrigt solig onsdagsmorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar