Välkommen till min blogg!

I den här bloggen kan du läsa om mina tankar och funderingar kring både rikspolitik och kommunal politik. I min vardag är jag aktiv politiker i Skinnskatteberg. Därutöver reser jag runt en hel del i Folkparti-landet och har dessutom fått förtroendet att sitta med i partistyrelsen.

Sidor

måndag 29 mars 2010

Diskriminering av landsbygden

Vad händer?!!! Nu ska Telia ta bort de fasta telefonlinjerna för oss utanför storstäderna. Vad händer om mobiltelefonen inte har täckning? Vad händer om jag blir sjuk och måste ringa ambulans? Vad händer med mitt företag, som är beroende av internet? Hur lätt blir det för oss på landsbygden att konkurrera om boende, arbete på distans osv. OCH Post- och telestyrelsen säger att Telia och andra operatörer har INGET samhällsansvar. Usch!! :-(

Läs mer på http://www.telia.se/privat/kundservice/support/fast_telefoni/teknikskifte.pag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar