Välkommen till min blogg!

I den här bloggen kan du läsa om mina tankar och funderingar kring både rikspolitik och kommunal politik. I min vardag är jag aktiv politiker i Skinnskatteberg. Därutöver reser jag runt en hel del i Folkparti-landet och har dessutom fått förtroendet att sitta med i partistyrelsen.

Sidor

måndag 29 mars 2010

Aktiv Fp-helg!

En av de roligare och en av de mer aktiva helgerna, hade jag nu den 26-28 mars 2010.

Fredagen startade med Partistyrelsemöte - väldigt trevligt och väldigt informativt! Vi fick dessutom besök av Sveriges mest kända hästsvans, Anders Borg. Stämningen var på topp.

Efter partistyrelsen flög jag upp till Sundsvall. Folkpartiets länsförbund i Gävleborg, Västernorrland, Jämtland och Dalarna hade en gemensam valkonferens. På fredagkvällen höll jag ett föredrag om lokalt valkampanjsarbete, med förhoppningen att sprida lite idéer och inspiration. Tror att jag fullföljde uppdraget. Fick väldigt mycket positiv feedback. Självklart förde vi en dialog med varandra, vilket innebar att även jag fick massor av inspiration. Kanonbra!!

Sov över på Ibis i Sundsvall. På förmiddagen höll jag tillsammans med Hans Backman, riksdagsledamot från Gävleborg, föredrag om Folkpartiet liberalernas valfrågor 2010. Jag representerade partistyrelsen och Hasse riksdagsgruppen och regionen. Det blev också jättelyckat. Många kloka synpunkter och frågor framfördes från de ca 50 deltagarna.

Vid 12-slaget på lördagen bar det av med tåg till Stockholm-Västerås och sedan hemåt till Skinnskatteberg.

I tre timmar under söndagen hade vi en kick-off för alliansen i Skinnskatteberg och för intresserade medborgare. Vi spelade bowling och minglade med fika. Ca 50 besökande. Också kanonkul. Måste dock erkänna att idag måndag känner jag en viss träningsvärk i högeraxeln.


Summa summarum - en toppenhelg, med många folkpartister och alliansvänner!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar