Välkommen till min blogg!

I den här bloggen kan du läsa om mina tankar och funderingar kring både rikspolitik och kommunal politik. I min vardag är jag aktiv politiker i Skinnskatteberg. Därutöver reser jag runt en hel del i Folkparti-landet och har dessutom fått förtroendet att sitta med i partistyrelsen.

Sidor

måndag 15 mars 2010

RUTan

Läste precis en bra blogg av Hanna Lager (fp) om RUT-avdraget. Håller fullständigt med Hanna om att det perspektiv som motståndarna till RUT använder, att det är överklassen som får subventionerad städhjälp, är helt snedvriden.

Det viktigaste måste väl ändå vara att det har skapats 11 000 nya jobb, oavsett vem som köper tjänsterna. De flesta är dessutom kvinnor, som tidigare varit arbetslösa eller på annat sätt har haft svårt att ta sig in på arbetsmarknaden. Varför är det fel att efterfråga städjobb? Varför är det fel att städa hos andra?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar